نرم افزار مدیریت کتابخانه و کتابداری یاقوت

 

نرم افزار مدیریت کتابخانه و کتابداری یاقوت نرم افزاری قوی و کار آمد جهت اداره امور انواع کتابخانه های بزرگ و کوچک / کتابخانه های مدارس و دانشگاه ها و نیز کتابخانه ها و بانک های نرم افزاری موجود در مساجد و اماکن مختلف می باشد .

این نرم افزار قابلیت ها و امکانات زیادی دارد و با وجود سازگاری با اکثر استاندارد های کتابداری , محیط کاربری بسیار ساده ای دارد و هر فردی بدون نیاز به دانش کتابداری می تواند از این سیستم استفاده کند .

 

برخی امکانات نرم افزار :

 

**   انجام خودکار کلیه محاسبات زمانی براساس تاریخ های شمسی بازگردانی شده از تاریخ میلادی سیستم ( محاسبه اعتبار عضویت - دیرکرد کتاب و ....)

 

**    مجهز به سیستم ورود اطلاعات از نسخه اختصاصی کتابشناسی ملی ایران(که به همراه نرم افزار ارسال می شود ) تنها با وارد کردن شماره شابک ISBN و یا شماره کتابخانه ملی

 

**    قابلیت کار با انواع روش های رده بندی اسناد ( کنگره - دیویی و حتی روش های ساختگی و ساده)

 

**   دارای سیستم جستجوی سریع در تمام بخش ها جهت یافتن سریع اسناد و اعضا از طریق نام آنها

 

**   قابلیت افزودن  تصاویر اعضا به نرم افزار

 

**    امکان انتقال خودکار اطلاعات اسناد از فایل های اکسل و یا نرم افزار هایی که قابلیت گزارش از طریق اکسل را دارند

 

**   چاپ کارت عضویت با طراحی انتخابی برای اعضا (با امکان درج خودکار تصویر عضو و بارکد )

 

**   چاپ بارکد و برچسب شناسایی کتاب

 

**   چاپ کتابچه های موضوعی و برگه دان جهت مشاهده و جستجو کتاب جهت  اعضا

 

**    گزارش اسناد امانت داده شده / تاخیر دار و ....

 

**    تولید انواع گزارشات آماری از قبیل لیست کتابهای با بیشترین درخواست - لیست اعضا با بیشترین مراجعه -  لیست کتابهایی که در یک بازه زمانی به امانت نرفته اند - لیست اعضایی که در یک بازه زمانی از کتابخانه استفاده نکرده اند -لیست کتابهایی که جدیدا خریداری و به کتابخانه اضافه شده اند -  گزارش گردش اسناد و یا فعالیت اعضادر یک بازه زمانی و ...  با امکان ارائه خروجی به صورت فایل ورد -اکسل و HTML و همچنین چاپ آن با فیلد های انتخابی و همچنین تولید انواع نمودار های آماری از جمله نمودارهای مقایسه تعداد مراجعین در روزهای مختلف ماه و یا ماههای مختلف سال و ....

 

**   امکان رزرو مدارک امانت داده شده برای سایر اعضای کتابخانه

 

**   امکان اتصال به نرم افزار پارس دیالر و برقراری تماس تلفنی خودکار با اعضا و  ارسال پیام های تلفنی(مانند پیام اخطار دیرکرد )

 

**   امکان ارسال پیام کوتاه برای اعضا کتابخانه (جهت اطلاع رسانی - اخطار دیرکرد و ...)

 

**   امکان استفاده چند کاربره از نرم افزار

 

**   قابلیت نصب در شبکه


**   قابلیت جستجو اسناد کتابخانه از طریق سایت اینترنتی (اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه)

 

**   قابلیت جستجو اسناد از طریق شبکه داخلی مرکز (اینترانت) جهت اعضا کتابخانه

 

**   امکان پشتیبان گیری از اطلاعات و نیز ساخت بانک های اکسل از اطلاعات اسناد و اعضا

 

**   امکان ایجاد تغیرات خاص در نرم افزار طبق سفارش خریداران.

 

**   و ...

 

توجه : مواردی که با رنگ آبی نوشته شده اند در نسخه 3 به نرم افزار اضافه شده اند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط :

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت سیمرغ شرق می باشد